Cultivation of microalgae required by the cosmetics industry in the country

محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان طیفی از جلبک‌های خانواده سبز و سبز آبی با کارایی‌های گسترده در صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی تولید کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، حمید دنیائی داریان مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان تولید جلبک اسپرولینا و کرلا را از محصولات این شرکت نام برد و گفت: این جلبک‌ها در بسیاری از صنایع با علوم و فناوری‌های گوناگون، مانند صنایع غذایی و مکمل‌های غذایی انسانی و غیر انسانی مثل دام، طیور، آبزیان و رنگ سازی صنایع آرایشی وبهداشتی، آب و فاضلاب، کشاورزی و زراعت و باغ‌داری کاربرد دارد.

وی یکی از کاربردهای این محصول دانش‌بنیان را در تولید دارو و درمان دانست و ادامه داد: بسیاری از کرم‌های آرایشی و بهداشتی، قرص‌های مکمل غذایی، با استفاده از فناوری ریزجلبک‌ها تولید می‌شود. همچنین در باغداری و کشاورزی نیز به عنوان کود و بارور کننده گیاهان کاربرد دارد.

دنیائی با اشاره به کاربردهای این جلبک در صنعت آبزیان یا تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از نیاز غذای فرآورده‌های شیلاتی و مکمل‌های غذایی آبزیان از این محصول تامین می‌شود، خاطر نشان کرد: محصول یادشده همچنین در حوزه‌های دیگری چون تصفیه پساب و فاضلاب، دامپروری و مرغ‌داری به عنوان مکمل غذایی، استخراج رنگدانه فیکوسیانین و استخراج روغن به عنوان سوخت زیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

en_USEnglish
Scroll to Top